söndag 21 augusti 2011

Stål

Har fått förmånen att testa lite produkter från kleankanteen. Vatten flaskor,matbehållare, termosar samt lite annat smått o gott. behållarna kommer i en uppsjö av färger men grund materialet är rostfritt stål. Miljö vänliga men det tänkte jag lägga åt sidan och framför allt skriva lite om funktionen. flaskorna kommer i flera storlekar och de väger ungefär som en Nalgene i samma size. Sportpipen jag testat till mina vatten flaskor har bra flöde trots att det inte går att pressa ihop flaskan. lösningen finns i en liten silicon ventil vid dryckespipen. Pipen ger ifrån sig ett lite kvittrande ljud och detta funkar som stöld skydd... Alltid irriterar det väl någon. Har skruvkorkar till flaskorna och termosarna Då blir det helt täta bra om man ska gå längre än till Träningshallen. Till termosen finns en sip pip. Termosen håller värmen riktigt bra. Jag hade Varmt kaffe i mitt konsolen på bilen efter 4 timmars klättring. Ganska fint att komma tillbaka till bilen och ha lite vatten och kaffe till hands. Penny minstingen testar en sug pip som är läckfri och som passar alla flaskorna.

Det e bra skit... Säkerligen kommer de att få repor och bli bukliga med tiden. Men det blir ju det mesta efter ett tag och man får väl räkna detta som karaktär...