tisdag 8 maj 2012

Vargklyftan


Gårdagen bjöd på 3 nya problem i Vargklyftan/Solstadström.  GU gick Awake the unkind 8B och Shoot to kill 8A och Erik gick lilla varg ? Problemen kommer upp på 27. Gu repeterade även Le pacte les loupes 7C/8A+ ett mycket längd avgörande problem... Alla problem på blocket får 5 stjärnor i min bok. Superblock det blir inte mycket bättre än så här. Själv arbetade jag och kom ut under kvällen. Körde lite på Shoot to kill men fick inte gjort någonting. Jag dabade stenar jag dabade pads och så slet jag en del hud. Efter ett tag gav jag upp i tron om att detta var en dålig dag. Vilade och kände att suget kom krypande. Ville ju köra på parad problemet Awake the unkind har ju testat denna tidigare och visste nu att den gick. Hade undre biten som en handske och började kör nerifrån. På försök nummer två gick jag mot kanten från en dålig vänster tvåfinger pinch även kallad fladdermus örat. Tog i som aldrig förr och fick till en repetition av problemet. Känns i kroppen idag....





Daniel Olausson fick gjort Le pacte les loupes. Snyggt och imponerande han visar på storform och Fontan resan verkar ha varit bra både för självförtroendet och formen. Uppdatering med bilder på www.bouldersgate.blogspot.com har han lovat. Har inga själv då Daniel åkte vidare mot Rödaväggen.