torsdag 1 maj 2014

The hourglass och en tur till Bågvik/Forsby

Freedom of speech

Kallare väder, Idag åkte vi norr över jag för att borsta i Forsby och David för att testa The hourglass.
under veckan som gått har vi väntat på kylan som kom idag, David tog tillfället och repeterade The hourglass. själv hittade jag ett nytt block i forsby och borstade upp en ny boulder som David gjorde Fa på och jag repeterade. Namnet blev Valborg och graden sattes till 7C . 

Vi var tidigt ute och klockan var bara 11.00 då vi drog vidare till Bågvik och Freedom of speech. jag borstade upp och sände ett nytt problem på stora blocket som fick namnet Goblin 7B. David slet med sitt projekt för eftermiddagen och den kom inte lätt. Jag klättrade problemet för ett par år sedan och gav den 8A men efter dagen så klarnade ett och annat och 8A+ kan nog kanske passa bättre, första movet är riktigt hårt och avig...
The Houglass från Davids Film
Valborg 7C Forsby