fredag 24 september 2010

Les Bossons 2 och 3

3 intensiva dagar är slut. Hemma igen. Dag två åkte jag tillbaka till Les bossons och 1000cacas blocket. Lyckades efter lite hårt arbete hitta lösningen på 8A sittstarten till 7C+ problemet från gårdagen. Testade lite på 8B sitten men insåg att här skulle det kosta hud,energi och svett något jag ville spara på. Under eftermiddagen åkte vi till Col des montese där jag körde på ett coolt projekt. Ett tre meters tak i min stil. Ingen send men ändå en god kväll. Dag 3 åkte vi till en annan sektor i Bossons. Detta visade sig vara samma ställe som jag var vid under min VM resa hit för ett par år sedan. Området hadde minst sagt ändrat karaktär. Problemen var indelade i cirklar och hade nya namn. Problemet jag ville testa var Surplomb mutant 8A+ och visade sig vara den 8A/8A+ Mimosa jag gick under min tidigare resa hit. Dagen gick till att rensa linjen från mossa och fick gör den igen. detta då de flesta andra problemen hade borrade pockets som till kommit för att öka antalet problem i skogen. En riktig skit dag med andra ord.