måndag 23 maj 2011

Där satt en Sammy Dahlman 8A+ Knutstorps hårdaste ?

Knutby idag för att försöka repetera Sammys nya 8A+. Eftersom jag tidigare kollat in problemet så var första försöket redan sumpat. Jobbade igenom moven från toppen. hade mest problem med start movet då jag inte nådde vänster greppet så bra från sittande. För att utrycka mig lite mer svenskt (Skitnödigt) fick till något som kunde funka och gick på press. Pang och fotsteget rök all världens väg...

Kvar blev ett bra steg. starten irriterade mig och jag började jobba på en annan start ca 30 cm lägre än den förra. Fick till movet och var redo för send.

Huden var inte direkt i bästa konditionen efter ett besök på en stekpanna i Fläten och med solen som fiende körde jag på som en galning. Det e ju lite av den typen av problem (kort och ont)...

Grad mässigt tror jag i trakten av 8A+/8B.Kändes som jag fick KRIGA med allt jag har att ge... och den kom inte lätt.